Buscar

Páginas

Menjadi guru merupakan pekerjakan yang super



Menjadi guru merupakan pekerjakan yang super. Karena pekerjaan ini tidak hanya membutuhkan kemampuan dasar guru yaitu mentransfer pengetahuan saja tetapi guru juga dituntut untuk membimbing anak didik agar menjadi generasi yang cerdas, kreatif, santun dan berbudi luhur sesuai dengan tujuan pendidikan kita yaitu pendidikan karakter.
Dan akan menjadi sangat super sekali jika seorang guru berperan ganda yaitu membentuk bangsa yang cerdas tetapi tidak melupakan jati dirinya. Hal inilah yang sedang giat-giatnya di jalankan oleh guru-guru kita khususnya guru bahasa daerah. Menjadi guru bahasa daerah bukanlah hal yang mudah untuk saat ini karena kebanyakan orang sudah mulai melupakan nilai-nilai budayanya yang dianggapnya sudah tidak sesuai lagi jika digunakan saat ini. Hal ini bisa dilihat dari hal terkecil seperti bahasa, mungkin orang lain menganggap sudah biasa jika anak saat ini tidak menggunakan bahasa daerahnya sendiri. Namun jika hal ini terus saja dibiarkan akan berakibat tidak akan ada lagi anak yang bisa menguasai bahasa daerahnya. Hal inilah yang coba diubah oleh guru-guru kita. Mengubah kebiasaan kecil untuk menjadikannya sebuah kebiasaan yang besar.
Namun permasalahannya masih banyak guru bahasa daerah yang belum  menemukan cara terbaik untuk mengatasi masalah ini. Seperti halnya pelajaran bahasa daerah dijadikan “momok” yang menakutkan bagi sebagian siswa yang tidak bisa menggunakan bahasa daerahnya secara fasih. Saat pelajaran guru menggunakan bahasa daerah yang kurang dipahami siswa dan siswa juga dituntut berbicara dengan menggunakan bahasa daerahnya sehingga banyak siswa yang hanya diam karena takut tidak bisa menggunakan bahasa daerahnya dengan benar. Hal inilah yang mengakibatkan pelajaran bahasa daerah menjadi kurang menarik dan pada akhirnya tujuan dan misi guru yaitu melestarikan budayanya sendiri tidak tercapai secara maksimal.
Hal ini bisa diminimalisir jika guru mau mengubah cara mengajarnya seperti:
1.       Sabar
Guru tidak hanya harus sabar menghadapi berbagai karakter dari peserta didiknya tetapi juga sabar dalam membelajarkan bahasa daerah. Tidak semua siswa fasih menggunakan bahasanya, masih banyak siswa yang kurang bisa berbahasa daerahnya khususnya bahasa dengan tingkatan bahasa yang halus. Guru harus bisa membimbing siswa agar bisa berbahasa daerah dengan kesabaran yang super. Pengajaran adalah proses yang membutuhkan kesabaran.
2.       Ciptakan situasi yang menyenangkan
Agar pembelajaran bahasa daerah tidak lagi dijadikan pelajaran yang menakutkan, guru dituntut untuk cerdas membaca situasi dan lihai mengendalikan suasana pembelajaran sehingga pembelajaran berjalan dengan baik dan terarah. Gunakan humor di sela-sela pelajaran tetapi tetap memperhatikan tujuan pembelajarannya. Menyelipkan humor dapat menghilangkan ketegangan dan rasa kantuk. dan tidak ada kecanggungan atau ketegangan yang membuat suasana belajar susah di serap.Sehingga tercipta suasana yang lepas tanpa beban.
3.       Lebih baik memberikan penghargaan daripada hukuman
Anak didik masih dalam proses belajar. Masih bisa dianggap wajar jika mereka keliru dan melakukan kesalahan. Guru tidak boleh langsung menghukum siswanya tanpa mengetahui alasan mereka melakukan itu. Hukuman tidak akan membuat siswa jera apalagi dalam bentuk kekerasan. Hanya akan menambah ketidaksenangan siswa dengan guru bahkan dengan pelajarannya. Jika memang perlu adanya hukuman, berilah hukuman yang edukatif. Bagaimanapun hukuman yang sarat dengan kekerasan baik fisik ataupun psikis sama sekali bukanlah solusi.
4.       Mengesampingkan egois pribadi
Kebanyakan guru menggunakan keegoisannya dalam mengajar. Seperti sikap mendikte, menghiraukan pendapat siswanya dan jarang bertukar pendapat dengan siswanya mengenai proses pembelajaran dan inilah merupakan salah satu penyebab siswa tidak menyukai pelajarannya. Dan pada akhirnya siswa menjadi malu dan takut untuk bertanya kepada gurunya sendiri. Jangan karena ingin melestarikan bahasa daerah tetapi guru hanya bisa mendikte siswa tanpa adanya proses membimbing siswa untuk memahami dan menguasai bahasanya sendiri.

            Dhaddi ghuru aropaaghi kalakoan se mulje. Karana kalakoan ka’dinto ta’ coma ngabutoaghi kamampuan dhesar, engghi ka’dinto tugas epon ghuru ta’ cokop nyampeagi elmo, namong ghuru jugan etontot sopaje anak didik epon daddhi penerus bangsa se cerdas, kreatif, andhep asor tor aklaq se mulje se padha sareng tojuen pendidikan engghi ka’dinto pendidikan karakter
Ban jugan lebbi sae pole manabi ghuru bisa aperan ganda engghi ka’dinto adeddaghi bangsa se cerdas namon ta’ alopaaghi dha’ jateh diri bangsa epon. Hal ka’dinto se sedang e semangat-semangat aghi ban ejalanagi sareng ghuru samangken. Khusus epon ghuru basa daerah. Daddhi ghuru basa daerah benne hal se gempang neng saat samangken. Karna kabenya’an oreng ampon aloppaaghi dhe’ nilai-nilai budaya epon se ampon tak eanggep sesuai pole ban tak egunaaghi neng saat samangken. Hal ka’dinto bisa eoladhin dhari hal sepaleng kene’ akadhi basa, mungkin oreng lain ampon nganggep hal se biasa jika potra otabe potrena samangken ampon tak agunaaghi basa daerah epon. Namong manabi hal ka’dinto ethinggal teros terosan maka nyebab aghi potra potre ta’ bisa agunaaghi basa Madura epon. Hal ka’dinto seecoba eobe sareng ghuru-ghuru samangken. Ngobe kabiasaan kene’ sopaja daddhi kabiasaan se raja.
Namong permasalahanna epon bannyak ghuru basa daerah se gillo’ nemmoaghi carah se paleng baghus seghabai ngatasen masalah ka’dinto. Seperte halnah pangajaran basa daerah se ededdiaghi pangajaran se paleng etako’e sareng mored se ghi’ bellom nguasae basa Madura se paseh. E bakto ghuru epon agunaaghi basa se korang epahamme sareng mored tor mored epon etuntut tor mator agunaaghi basa daerah epon saengghe bennyak mored se mele nenneng bein e bakto pangajaran. Karna ta’ bisa agunaaghi basa daerah kalaban sae.
Hal ka’dinto bisa ekorange manabi ghuru bisa ngobe cara ngajer epon akadiyeh:
1.       Sabar
Ghuru benne kodhu sabbar dhalam ngadebbin cem-macemma sepat dhari mored namong ghuru jugen sabbar dhalam ngajeraghi basa daerah epon. Mored sakabbina paneka badha se korang faseh dhalam basa daerah, gi’ bannyak mored se korang bisa ngangguy basa daerah khusus epon basa se alos. Ghuru kodhu bisa abimbing mored epon sopaje bisa agunaagi basa daeranna sareng kasabbaranna epon. Pangajaran minangka proses se ngabutoagi kasabbaran.
2.       Nyiptaaghi suasana se masenneng
Sopaja pangajaran basa daerah ta’ daddhi pangajaran se nako’e dha’ mored ghuru etuntut sopaja cerdas maos situasi tor lihai dhalam ngendaliaghi suasana pangajaran sopaja pangajaran ajalan bagus tor sae. Ghuru jugan bisa gunaaghyi con-locon e tengnganna pangajaran namong ghuru tetep ngoladhi dha’ tojjuen pembelajaran tersebut. con-locon bisa ngelangaghi rasa tako’ sareng nganto’ tor canggung sahingga tercipta suasanna se sae mongghu  mored epon.
3.       Ghuru lebbi sae apareng hadia otaba penghargaan katembeng hokoman
Karnaepon mored ka’dinto ghi’ dhalam proses ajar daddhi ghi’ wajar manabi mored ngalakone kesalahanna. Ghuru ta’ kengeng langsung ngokom mored epon manabi ghi’ korang ngaonenge alas an mored kasebut alako kasalahan. Hokoman ta’ adaddiaghi mored jerrah ponapa pole dhalam bentuk kakerasan. Hal ka’dinto mala nambah ta’ sennengnga mored ka ghurunna jugan dhalam pangajaranna epon. Manabi parlo sareng badhanna hokoman mored parengngaghi bei hokoman se sepat epon ngadidik aghi ka mored. Kadhi ponapa bisaos se nyamanna hokoman sae hokoman secara fisik otaba epon hokoman psikis sama sekalle benne solusi.
4.       Nyampengngaghi egois pribadinna ghuru
Kabennya’an ghuru agunaaghi ka egoisanna epon dhalam ngajer akadiyah adekte, ta’ toman ngirauaghi pendapat dhari mored tor jarang adiskusi sareng mored mengenai proses pangajaran epon. Hal ka’dinto aropaagi sala settong sebbab mored korang sonttuk dha’ ka pangajaran epon. Tor pada akhir epon mored arassa todus tor tako’ dha’ ka ghurunna dhibi’. Je’ karanna terro alastareagiye basa daerahna epon namong ghuru ka’dinto coman adekte ka moreddha tanpa bedhena prosesabimbing mored sopaja paham tor nguasaen basa daerah epon.       









0 komentar:

Posting Komentar